Od psihoterapeutkinje do isceljivačice IV





Kako povezati ruku isceljivačice i ruku psihoterapeutkinje, postalo je moje pitanje sa kojim sam živela i živim.


Ponovo upoznavanje sa stomakom posle dojenja






A onda je prestalo i dojenje. A ja svoj stomak baš nisam više prepoznavala.Previše mase koja nije moja ali ja sam je nosila. Previše dugo hodala sam bez svog kompasa, praveći hranu za druge:neku u dojkama neku na ringli.
Nedavo opet sam našla sam stomak.Mudrošću tai masaže, osetih slobodu i radost praznog prostora u stomaku - bez prinude guranja u njega.Pravo na izbor hrane, količine, vremena. Osećaj radosti kada u njemu ima dovoljno prostora za sitost ali i za poziv i očima da se hrane, i srcu i ušima, nosu. Opet posle nekoliko godina doživela sam zajedništvo čula u svetkovini.
Podrška da stvarno osetim koliko je meni samoj potrebeno sada više ne praveći hranu za više ljudi bila mi je dragocena. Šta me sve hrani i na koje sve načine hteo je moj stomak da čujem ja!Duboko klanjanje taji masaži. Čak sam i pesmu napisala tad.



Dodir ruke psihoterapeutkinje i ruke isceljivačice

Jedan relativno novi psihoterapijski pravac priča o tome kako su naše emocije sastavljene jednim delom od razumevanja telesnih senzacija a jednim delom od kulturom i društvom oblikovanih znanja i značenja. Dijalektičko konstrkutivistička psihoterapija usmerena na emocije smatra da su emocije koren svega. Iz emocija nastaju potrebe, prema iskustvu o kojem su nas emocije informisale, tvrde ovi stručnjaci. One nas vode u akciju ili iz nje, drže u lošem ili vode u život. Ne mogu se promeniti umom, kažu oni već drugom emocijom. Možda zvuči strašno ali put je popločan delovima našeg tela. Ova verzija konstruktivističke psihoterapije donosi više nade da telo ima svoje mesto u psihoterapijskom krugu. No jedna ruka psihoterapeutkinje je ruka isceljivačice. Ne bi li bila dosledna sopstvenom putu isceljenja dve ruke moraju stalno pronalaziti nove načine da delaju zajedno.Od srca do pluća, od pluća do grla, od srca do stomaka, od srca do materice – postajem telesno sazvežđe.




A vi ko ste? Koji delovi vašeg tela vas zovu, opominju, preklinju, otupljuju, ogrubljuju, bole, zatežu, olakšavaju. Povežite tačke. Tako vam ne trebaju mrvice da stignete do kuće.Telom popločan put se ne gubi u mraku šume.

autorka: Slađana Živković, psiholog, psihoterapeutkinja, spec.za energetske tretmane materice, u ed. za Rozen terapiju dodirom, dula

Коментари

Популарни постови